Filmigrana Academia

“Lawyer: Dr. Wigand, I am instructing you not to answer that question in accordance to the terms of the contractual obligations undertaken by you not to disclose any information about your work at the Brown and Williamson tobacco company, and in accordance with the force and effect of the temporary restraining order that has been entered against you by the court in the state of Kentucky. (Long Pause) That means you don’t talk! (Pause) Mr. Motley we have rights here.

Ron Motley: Oh, you’ve got rights… and lefts. Ups and downs and middles. So what? You don’t get to instruct anything around here. This is not North Carolina, not South Carolina, nor Kentucky. This is the sovereign state of Mississippi’s proceedings. Wipe that smirk off your face! Dr. Wigand’s deposition will be part of this record! And I’m gonna take my witness’ testimony whether the hell you like it or not!”

En otras palabras, un espacio para encasillar toda parafernalia infernal, formal y (redundante, cierto) académica.

Sencillos y Unitarios:

Joris Ivens: …A Valparaiso (1965)

Fritz Lang: M (1931) 

Steve McQueen: Hunger (2008)

Federico Fellini: 8 ½ (1963)

Orson Welles: The Trial (1962)

Steve James: Hoop Dreams (1994)

Harun Farocki: Bilder der Welt und Inschrift des Krieges (1989)

Floris Kaayk: Metalosis Maligna (2006)

Chris Marker: Level Five (1997)

Anthony Asquith: The Browning Version (1951)

Garth Jennings: Imitation Of Life (2001), Parte I

Ensayos y Compilaciones:

El Cine Negro en Japón: Referentes, Influencias e Inferencias – Parte I, Parte II

Voyerismo, moral y género: Brian De Palma y Alfred Hitchcock – Parte I, Parte II

Christian Metz y el Western

Tomm Moore y la Animación Tradicional

Algoritmos, Ritmos y Repetición: El Cine de Hollis Frampton

Contextos del Avant-Garde Film en la década de 1920 – Joris Ivens y el Documental Pictórico

La Importancia del Expresionismo Alemán

Douglas Sirk: Imitation Of Life (1959) y el Carácter Afirmativo de la Cultura

La imagen-signo en  Salò, o los 120 días de Sodoma (Pier Paolo Pasolini, 1975)

La Revolución Representada: Marat/Sade de Peter Brook (1967)

Lo Sublime Kantiano en Nostalghia (1983) de Andrei Tarkovsky

Sean Connery es Fray Guillermo de Baskerville: una aproximación al estudio de la Lógica como Disciplina

El Problema De La Nueva Carne: Cronenberg a través del prisma de Freud y Lacán

Adoración: “24/7: Road To The NHL Winter Classic” (2010 – 2011)

Píldoras de Higiene Mental:

a) Píldoras de Higiene Mental #1: Ten Minutes Older

b) Píldoras de Higiene Mental #2: Animation Damnation!

c) Píldoras de Higiene Mental #3

d) Píldoras de Higiene Mental #4: Animación pura

e) Píldoras de Higiene Mental #5: Koji Morimoto

f) Píldoras de Higiene Mental #6: Shigeru Tamura

Filmigrana Interviú:

Especial de crítica: Aaron Cabañas (BCN): Parte I, Parte II